Trening biegacza – plany treningowe

Zwolenników treningu biegowego w Polsce jest cała masa. Każdego dnia na ulicach polskich miast można zauważyć dziesiątki osób, które realizują najróżniejsze biegowe plany treningowe.

Amatorzy, profesjonaliści, pół-profesjonaliści – biegają wszyscy Ci, którzy chcą: poprawić ogólną kondycję swojego organizmu, przygotować organizm do większego wysiłku lub skorygować swój wygląd (np. spalając tkankę tłuszczową).

Plan treningowy dla osoby początkującej

Przeglądając fora internetowe, blogi i portale tematyczne można natknąć się na wiele zapytań w stylu „Jak zacząć?”. To bardzo powszechne pytanie. W końcu początki zwykle bywają najtrudniejsze.

Od czego zacząć? Przede wszystkim od naładowania motywacji do 100%. Kwestie mentalno-psychologiczne mają ogromny wpływ na samym początku treningu biegowego. Często będziemy prowadzić walkę z samym sobą. Poza dbaniem o motywację warto ustalić cel. Posiadanie celu jest kluczowe w utrzymaniu motywacji. Bez niego bardzo szybko zrezygnujemy.

Kolejnym, ostatnim etapem jest ustalenie planu treningowego odpowiadającego motoryce i możliwościom organizmu. Poniżej prezentujemy przykładowy plan treningowy na pierwszy miesiąc treningu.

Tydzień I

Dzień tygodnia

Trening

WtorekStretching (15min), 1 km trucht, 100m marsz, 1km trucht
CzwartekStretching (15min), 2 km trucht, 100m marsz, 1km trucht
SobotaStreching (15min), 2km trucht, 100m marsz, 2km trucht

Tydzień II

Dzień tygodnia

Trening

WtorekStretching (15min), 2 km trucht, 100m marsz, 1km bieg (szybsze tempo)
CzwartekStretching (15min), 3 km trucht, 200m marsz, 2km trucht
SobotaStreching (15min), 5 km trucht, 8 x 100metrów (naprzemiennie sprint/marsz)

Tydzień III

Dzień tygodnia

Trening

WtorekStretching (15min), 6 km trucht
CzwartekStretching (15min), 3km trucht, 3km bieg (szysze tempo)
SobotaStreching (15min), 4km trucht, Stretching (5 min), 4km trucht

Tydzień IV

Dzień tygodnia

Trening

WtorekStretching (15min), 8 km trucht
CzwartekStretching (15min), 4km trucht, 4 x 100 (marsz/sprint), 4km trucht
SobotaStreching (15min), 10km trucht

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*