Czy można schudnąć bez diety?

Frazesy takie jak „przyjemne odchudzanie„, „szybka utrata wagi” i inne podobne nie mają zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Odchudzanie jest trudnym, wymagającym procesem i żaden „cudowny” preparat tego nie zmieni.

Na forach i portalach traktujących o zdrowiu i urodzie, bardzo często pojawiają się różnego rodzaju zapytania dotyczące procesu odchudzania. Wiele razy natknąć się można na pytanie dotyczące tego, czy można schudnąć bez diety?

Nie mamy żadnych wątpliwości co do tego, że zmiana nawyków żywieniowych jest jednym z kluczowych elementów odchudzania. Nie mniej jednak, z całą pewnością można go uniknąć.

Zapotrzebowanie energetyczne, a dostarczany materiał

Najczęstszą przyczyną tycia jest dostarczanie zbyt dużej ilości materiałów energetycznych, budulcowych i zapasowych do organizmu. Jeśli jednak zwiększymy naszą aktywność, nie zmieniając przy tym wielkości porcji to zmniejszymy bilans różnicę pomiędzy dostarczanym, a wykorzystywanym materiałem.

Aby schudnąć musimy doprowadzić do sytuacji w której nasz bilans kaloryczny będzie ujemny. Oznacza to, że musimy tak dużo trenować, by spalić wszystko to co dostarczamy plus dodatkowo czerpać z zapasów, które zostały niegdyś odłożone w postaci tłuszczu.

Tym samym odpowiedź na pytanie: czy można schudnąć bez diety – jest twierdząca.

Efektywny trening, czyli jakie ćwiczenia pozwalają spalać tkankę tłuszczową?

Nie wystarczy wprawiać ciała w ruch i liczyć na to, że przyjdą efekty. Oczywistym jest, że niektóre ćwiczenia są bardziej efektywne, a niektóre mniej. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem na odchudzanie jest stosowanie aerobów, czyli takich ćwiczeń jak:

  • jazda na rowerze
  • bieganie
  • jazda na rolkach
  • pływanie

Osoby, których zdolności motoryczne nie są zbyt duże, na początku mogą realizować nordic walking lub inne, niezbyt wymagające ćwiczenia aerobowe.
Pragniemy jednak zaznaczyć, że w wielu przypadkach znacznie łatwiej jest zmienić/zmodyfikować naszą dietę, niż podejmować się próby realizowania tak wyczerpujących treningów (intensywność w przypadku braku diety musi być naprawdę bardzo wysoka).

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*